Amint beköszönt a zord idő. és az utak fagyosak, havasak lesznek, érdemes a lehető leghamarabb a téli abroncsokat választani. Sokan ekkor nem csupán a gumikat, de a felniket is lecserélik. Egy nehezebb lemez felni kétségtelenül jobb választást jelent ilyenkor, és ennek megvannak a maga okai.
De először is azt érdemes tisztázni, hogy miért éri meg a gumit és a tárcsát is cserélni? Ugye sokan megtartják a jelenlegi felniket és arra teszik fel a nyári helyett a téli gumikat. Egy időigényes és drága mulatságról van szó. Sokkal célszerűbb, ha az ember rendelkezik egy szett téli gumival és egy lemez felni készlettel.
Ott pedig szinte már kötelező ez a megoldás, ahol a nyár és a tél is igazán markánssá tud válni bizonyos hónapokban. A szakértők is egyetértenek abban, hogy a téli gumi szett megköveteli a lemez felni készletet. Először is ott a tény, hogy ez sokkal tartósabb, mint az alumínium felni, hiszen kevésbé érzékeny a karcolásokra és horzsolásokra, illetve nehezebb is.
Az utóbbi azért egy óriási pozitívum, mert az abroncs jobban kapaszkodik a hóba a nagyobb súlynak hála. Lehet, hogy a lemez felni nem épp a legmutatósabb, és az alutárcsa sokkal szebb, de erre megoldás lehet a jól megválasztott dísztárcsa. Illetve az is igaz, hogy az erőtlen fényű téli hónapokban ez nem is annyira fontos.
A Ford gyári alufelni és a kissé nehezen értelmezhető ET szám
Az alufelni legtöbb paraméterével még a kezdő sofőrök is tisztában vannak. Azonban, ami sokaknál nagy zűrzavart okoz, az a Ford gyári alufelni ET száma. Érdemes persze ezt komolyan venni, hiszen aki rosszul dönt ezt illetően, és nem azt választja, ami passzol a kocsihoz, a döntésével bizony hamar tönkre teheti a futóművet.
Az ET számot talán a legjobban azzal a példával lehet megérteni, amikor az ember egy teli vizeskancsót tart a kezében és azt egyre inkább távolabb helyezi magától. Pontosan így növekszik a kerékcsapágyak és a felfüggesztés bizonyos elemeinek terhelése is, ha eltolja a felnipalástot a tervezett helyéről az ember a Ford gyári alufelni felhelyezésével. Igazából nem is ezzel van a baj, hanem azzal, ahogyan ez kihat a futómű geometriájára.