Amikor eljön a jó idő, és a hőmérséklet 20 Celsius-fok fölé emelkedik, a kocsitulajdonosok mindenképp a téli abroncs lecserélése mellett kell döntsenek. A magasabb hőmérséklet a nyárigumi típusnak felel meg igazán, amelyik a legnagyobb forróságban is garantálja a rendes tapadást. Sajnos sokan nem veszik figyelembe a komoly előírásokat, és például márciusban nem térnek át a téliről a nyári abroncsra.
Nyilvánvalóan ennek sokkal több negatívuma van, mint azt egy laikus sofőr gondolná. Először is a gépkocsivezetők azt gondolják, hogy nincs szükség a nyárigumi modellre, hiszen ha a téli kibírta a havat, latyakot és fagyos útrészt, akkor biztosan nem árt neki a 30 fokos útfelület. A tapasztalatok és a tények természetesen nem ezt mutatják.
Fontos észben tartani, hogy a téli gumiabroncs kedvezőtlen működést nyújt nyáron, ezért is válik kötelezővé a nyárigumi alkalmazása. A téli gumik nyáron sokkal zajosabbak és bizony gyorsabban kopnak. Emellett kimagasló negatívum az is, hogy a féktáv bizony megnő, ami sokszor rengeteg balesetet idéz elő. Pontosan ezen rossz tulajdonságok miatt kell a lehető leghamarabb, természetesen, az időjárás függvényében, a nyárigumi mellett dönteni.
Ennek köszönhetően létrejön a megfelelő, mindig megbízható kapcsolat az út és a gépjármű között, még akkor is, amikor az aszfalt hőmérséklete igen magas. A nyárigumi emellett az út egyenetlenségeit is gondmentesen kiegyenlíti, sőt, meghatározza az adott kocsi kormányozhatóságát, úttartását és nem utolsósorban az esszenciálisnak számító tapadását. Ezen kedvező kvalitások miatt érdemes a minőségi, tartós és strapabíró nyárigumi mellett dönteni.