Minden honlap tulajdonos arról álmodik, hogy megnyeri a főnyereményt és a Google az elsők között fogja nyilvántartani. Azonban azt mindenkinek tudni kell, hogy a Google helyezés nem szerencse kérdése, hanem áldozatos munka után bekövetkezett megérdemelt eredmény. A PR cikk linképítés elég ismeretlen szakma az internetet használók között, ha konkrétan rákérdezne az ember, talán egy a tízből tudná, hogy min alapszik.
Amikor az online kereskedelem gondolatával kacérkodik valaki, csak a gyors haszonszerzési lehetőséget látja maga előtt, nem gondol egy pillanatig sem arra, hogy ez mennyi munkával és anyagi befektetéssel jár. Valószínű, hogy azt sem érti teljesen az első pillanatban, hogy mire való a keresőoptimalizálás, PR cikk linképítés, prémium linképítés. Sőt, azt teljesen bizonyosan nem tudja, hogy a keresőoptimalizálás nélkül a honlapra látogatók száma megközelíti a nullát, tehát a vásárlók száma is hasonló lesz.
Egy honlap önmaga, bármilyen professzionális módon van megépítve, nem elegendő arra, hogy láthatóvá váljon a Goggle keresőben. A Google helyezést ki kell érdemelni és ennek érdekében komoly befektetésekre van szükség. A cikkírás és a prémium linképítés munkálatokat több hónapon keresztül szorgalmasan kell végezni, egy új virtuális bolt esetében, akár 2-3 éven keresztül is szükséges ezt folytatni. De lássuk, mi a Goggle helyezés minimális feltétele! A Google algoritmusok szorgosan ellenőrzik mindennap a honlapot, a szövegeket többször is átfutják és ha a megfelelőnek ítélik, akkor egy nagyobb pontszámot adnak érte.
Mi is a jó a Googel robotoknak? Az egyedi, releváns szöveg, amiben elegendő mennyiségű, természetes hangzatú leírások szerepelnek. Nem trágár, nem hamis, minden szó a látogató korrekt informálása érdekében van írva. Ezen kívül ellenőrizve vannak a kifelé és befelé mutató linkek, hány és milyen minőségűek. Ha túl sok van és hirtelen gyarapodik, azt gyanúsnak ítéli, akár még büntetni is szokták. A prémium linképítés csak megbízható blogokon értékesek, amelyeken nincs reklám és vírusveszély.