A kereskedelmi televíziózás hazánkban a kilencvenes évek végén kezdődött el. A luxemburgi tulajdonú RTL Group 1997 őszén kezdte el működését Magyarországon.
Megalakulása óta az egyik legnagyobb ellenfele a TV2. Az utóbbi évek műsorainak nézettségei alapján elmondhatjuk, hogy piacvezető csatornává nőtte ki magát. Szinte minden háztartásban lehet fogni. Az országos lefedettsége 86 százalékos és még a környező országok, Szerbia és Románia kábeltelevíziós csomagjaiban is szerepel.
Az RTL műsorai egy teljesen más televíziózási kultúrát jelenítettek meg. Nem a közszolgálat a cél, hanem a nézők szórakoztatása, így kevés terepet kapnak a hírműsorok. Nagy szerephez jutnak a bulvár, kvíz, tehetségkutató, reality, zenés és egyéb show műsorok. Mindegyiknek a célja az, hogy a néző teljesen ki tudjon kapcsolódni. Az X-faktor tehetségkutató révén nagyon sok énekest adott az országnak a tv csatorna. A Barátok Közt szereplői már több mint egy évtizede szinte családtagokká váltak minden háztartásban. A Fókusz és a Házon Kívül érdekes témákat boncolgat. A Legyen Ön is Milliomos az egyik legnézettebb kvízműsor, mely jelenleg az RTL 2-es csatornán fut.
Nagyon intenzíven terjeszkedik, így számos kisebb csatornának is a tulajdonosa lett: Cool TV, Film+, Film+2, Prizma Tv, Sport Klub, Sorozat+.
Az RTL programigazgatója Kolosi Péter, a hírekért pedig Kotroczó Róbert kezeskedik. Mellettük számos szerkesztő vesz részt a munkában, akik nélkül ma a Nagytétényi u. 29-ből nem működhetne a Kárpát-medence legnézettebb televíziója.