Az Apple okostelefonok mindig kivételt jelentettek a szabály alól. Hiszen azt gondolhatnánk, hogy minél régebbi egy készülék, annál több versenytárs jelenik meg és az árak csökkennek. Ez igaz volt a televíziókra és a számítógépekre. Tehát, az Apple okostelefonok esetében sem kellett volna másképp történnie.
De az iPhone dacolt a statisztikával. Figyelemre méltó, hogy egy olyan korban, amikor a legtöbb fogyasztói eszköz már nem vonzza annyira a felhasználókat, az Apple növelte részesedését az okostelefonok eladásából az olcsóbb riválisokkal szemben.
Az Apple okostelefonok birodalma bővül, miközben az iparág gyengélkedik. Az elmúlt években az Android mobilok eladásai zuhantak, de az iPhone csak szerény visszaesést szenvedett el. Mindezt annak ellenére tette, hogy az iparág legdrágább készülékeit kínálja.
A cég úgy tudta leküzdeni ezt, hogy olyan üzletágat hozott létre, ami az amerikai autó értékesítésre emlékeztet. Az autókhoz hasonlóan, az Apple okostelefonok is évekig tartanak és később értékesítve ellensúlyozhatják az új készülék vásárlását.