TV csatornák és műsorgyártók

RTL Klub

Házon kívül

Házon kívül

A Házon kívül szerda esti adása ismét aktuális, sokakat foglalkoztató problémákra keresi a megoldást. A riportműsor ezúttal a devizahiteleseknek és a biztosítókkal harcban állóknak próbál segíteni, valamint utánajárt annak is, miért van megkötve a hatóság „keze” az engedéllyel nem rendelkező árusokkal szemben.

Több százezer devizahiteles kapott mentőövet a kormányzattól, de legalább ennyien kimaradtak az adósmentésből. Vajon megoldás lehet-e számukra a még igénybe vehető árfolyamrögzítés? A Házon kívül stábja ennek nézett utána, kiszámolta, kinek éri meg váltani. Egy kattintás ide a folytatáshoz....

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

Tájkép csata után

A hetivalasz.hu a következő lapszám előzeteseként jelentette meg a „Tájkép csata után” című cikkét, amelyben az RTL Klubról szóló vádaskodások is helyet kapnak. A csatorna mindezeket meg szeretné cáfolni, hiszen méltatlannak érzi ezeket a feltételezéseket. Az írás szerint az Európai Néppártban a Fidesz ellenes kritikák annak köszönhetőek, hogy az RTL Klub milliárdos bevételtől esik el az új szabályozás miatt, amely értelmében nem közölhet a jövőben politikai hirdetéseket. Egy kattintás ide a folytatáshoz....

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

RTL Klub hiradó

Az RTL Klub Híradója az első negyedév minden hónapjában jóval magasabb közönségarányt ért el a TV2 hírműsoránál, a Tényeknél, a teljes lakosság (4+) és a 18-49 éves korosztály körében is. A Híradó a teljes lakosság körében az első negyedévben (2013. jan-márc) 31.25% -os közönségarányt ért el, míg a TV2 hírműsora, a Tények csak 26.1%-ot.

Ha a 18-49 éves korosztályt vizsgáljuk, akkor a Híradó által elért közönségarány 28.43%, szemben a Tények 23.7%-os közönségarányával.

Ezek az adatok azért is érdekesek, mert 2012 első negyedévében a Tények még vezetett a Híradó előtt a teljes népesség (4+) körében, és 18-49-en is jóval kisebb volt a különbség az RTL Klub javára a jelenleginél. Egy kattintás ide a folytatáshoz....

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

Az RTL Klub vezetősége jogsértés miatt fordult az MSZP-hez, ugyanis Mesterházy Attila pártelnök újságírók előtt bemutatott filmjükben saját szerkesztésben felhasználtak több RTL Klub által készített videót jogtalanul. Ez komoly szabálysértésnek bizonyul, így mindenképpen felelniük kell ezért. A 20 perces film, amelynek a Magyarország ma nevet adták több műsorból és a Híradóból is kiragadott részleteket tartalmazott. Egy kattintás ide a folytatáshoz....

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

A kereskedelmi televíziózás hazánkban a kilencvenes évek végén kezdődött el. A luxemburgi tulajdonú RTL Group 1997 őszén kezdte el működését Magyarországon.

Megalakulása óta az egyik legnagyobb ellenfele a TV2. Az utóbbi évek műsorainak nézettségei alapján elmondhatjuk, hogy piacvezető csatornává nőtte ki magát. Szinte minden háztartásban lehet fogni. Az országos lefedettsége 86 százalékos és még a környező országok, Szerbia és Románia kábeltelevíziós csomagjaiban is szerepel.

Az RTL műsorai egy teljesen más televíziózási kultúrát jelenítettek meg. Nem a közszolgálat a cél, hanem a nézők szórakoztatása, így kevés terepet kapnak a hírműsorok. Nagy szerephez jutnak a bulvár, kvíz, tehetségkutató, reality, zenés és egyéb show műsorok. Mindegyiknek a célja az, hogy a néző teljesen ki tudjon kapcsolódni. Az X-faktor tehetségkutató révén nagyon sok énekest adott az országnak a tv csatorna. Egy kattintás ide a folytatáshoz....

Műsorok - kinek tetszenek, kinek nem

Műsorok – kinek tetszenek, kinek nem

A TV meghatározó része életünknek, társadalmunknak. A műsorok, amelyekkel nap, mint nap találkozunk egész biztosan mindenkiben megmozgat valamit. Vannak, amelyeket kedvelünk, vannak, amelyekről csak azért beszélünk, mert épp nem nyerték el tetszésünket.

A műsorok gyártói függetlenül attól, hogy az melyik csatornán is kerül bemutatásra ezzel el is érik a célt, a szórakoztatás mellett napirenden vannak, mindenki beszél róluk, a média, a bulvár pedig csak emeli az érdeklődés szintjét.

A televíziós műsorok gyártása gyakorlatilag folyamatosan arra van kihegyezve, hogy szórakoztassa a közönséget, s nem feltétlen kell elvárni egy ilyen jellegű műsortól, hogy annak komoly kulturális vagy társadalmi üzenete legyen. S, ha meg figyeljük, a tendencia épp azon műsorok felé terelődik, ami a nézőt szórakoztatja. Ami segít a mindennapok forgatagát, a stresszt feloldani, nevetni, sírni vagy épp csak szórakozni, kizárva ezzel a külvilágot.

Természetesen felvetődik az ellenérv, hogy a műsorok gyártása során hol van az a határ, amit meg kell találni ahhoz, hogy egy műsor ne süllyedjen igénytelenségbe, rosszabb esetben ne legyen sértő, megalázó vagy épp erotikus jellegű. Egy kattintás ide a folytatáshoz....