Kivétel nélkül mindenkire igaz, hogyha nincsenek konkrét tervei, kitűzött céljai, akkor az élete nem halad előre, hanem stagnál vagy inkább hátralépéseket tesz. Hatványozottan igaz ez a vállalkozások esetében, hiszen célkitűzések és tartalom stratégia nélkül semmi esély nincs a sikerre.
Hogy mi a tartalom stratégia jelentése pontosan, azt megpróbáljuk röviden ismertetni. Kommunikációs célokat és a meglévő erőforrásokat foglalja össze, amelyeknek a segítségével jobb eredményeket lehet elérni, nagyobb hírnévre és pozitív megítélésre lehet szert tenni a piacon. Ebben kiemelkedően nagy szerepe van az írott szövegnek, ugyanis ez az, ami által a legjobban át lehet adni az embereknek információkat, gondolatokat. Ezt természetesen ki lehet és ki is kell egészíteni képekkel, de a szöveges ismertetőknek, reklámoknak, marketing szövegeknek a szerepe elengedhetetlen.
A tartalom stratégia jelentése minden olyan embernek ismert kell legyen, aki valamilyen terméket vagy szolgáltatást szeretne sikeresen értékesíteni.