Amikor weboldalról álmodik valaki, akkor fellelkesülve nem látja át a buktatókat. Mik lehetnek a honlapkészítés buktatói? Az első dolog, amit mindenki figyelmen kívül hagy, hogy a honlapnak konkrét célja kell legyen. A cél mindig attól függ, hogy a honlappal a tulajdonos mit szeretne elérni. Ha webáruházat akar üzemeltetni, természetesen a vásárlók odacsalogatása és vásárlásra késztetése a cél. Ha egy céges oldalról van szó, akkor a honlapra látogatók felé nyújtott sikeres információk átadása a célkitűzés.
A honlapkészítés során, a főoldalon megjelenő grafika és szöveg az első kontaktust hozza létre a felhasználóval. Az első benyomás lényegesen befolyásolja a honlapra látogató elkövetkező lépései. Lényegében ettől függ, hogy a kívánt tevékenységet elvégzi vagy sem, hiszen ha azt találja ott, amire számított, amiért a honlapra látogatott, akkor továbbra is böngészni fog. Ellentétes esetben kilép a honlapról és máshol keresi a kívánt terméket vagy információt. A honlapkészítés egyik alapszabálya, hogy a látogatók és a keresőprogramok számára is építeni kell.